SP - Podcast o rozwoju AUDIO

SP000

Strefa Podcastu Pilot SP000

czyli o reklamie w podcastach bez tajemnic

Z tego odcinka dowiesz się kim jest autor audycji, i dlaczego nagrywa podcast promujący komunikację reklamową w podcastach. Interesujesz się nowoczesną komunikacją? Chcesz dotrzeć do młodego, aspirującego targetu premium? Dobrze trafiłeś!

Zapraszam do słuchania!

Michał Dobrzański 24 października 2019

czego dowiesz się z tego odcinka?

O czym będzie ten podcast?

Dlaczego zdecydowałem się na tą tematykę?

Jakie tematy będę omawiał w mojej audycji?

Gdzie będziesz mógł słuchać mojego podcastu?

Co to jest podcast?

transkrypcja odcinka

Cześć!

Witam cię w podkaście STREFA PODCASTU, czyli audycji o reklamie w podcastach – bez tajemnic. Dziś jest 23 października 2019 roku, i to jest dzień, w którym Strefa Podcastu ma swoją premierę.

Ja nazywam się Michał Dobrzański, od dwudziestu lat zajmuję się badaniami rynku, od dziesięciu pracuję w branży mediowej, specjalizując się we wsparciu sprzedaży reklamy audio.
W ostatnim czasie coraz częściej zajmuje mnie consulting strategiczny na rynku radiowym. I to doprowadziło mnie do zainteresowania podcastingiem, i w końcu – do własnego podcastu.

O czym jest mój podcast ?

O kategorii audio. Kategorii, która ostatnio – zarówno na świecie, ale również w Polsce, rozwija się bardzo dynamicznie.
Jakie są możliwości wykorzystania audio w skutecznym dotarciu do słuchaczy? Dlaczego podcasty są tak skuteczne? Jak zaangażować klienta dzięki podcastom? Jak zrealizować kampanię reklamową w podcastach? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w mojej audycji.
Jeśli chciałbyś dotrzeć do słuchaczy charakteryzujących się unikalnym targetem – ten podcast jest właśnie dla ciebie!

Jesteś reklamodawcą i odpowiadasz za budżet reklamowy swojej firmy? Rekomendujesz działania komunikacyjne dla klienta w agencji? Interesujesz się reklamą? Fascynuje cię audio i możliwości wykorzystania audio w reklamie? Świetnie trafiłeś.
W tym podcaście usłyszysz o rewolucji, której jesteśmy właśnie świadkami. Dlaczego rewolucji?

Bo jak inaczej możemy nazwać spektakularny wzrost słuchalności podcastów w ostatnim czasie? Podcastów, czyli najprościej mówiąc – audycji audio dostępnych w internecie.
Audycji na dowolny, interesujący nas temat.
Audycji, których możemy wysłuchać dokładnie wtedy, kiedy mamy na to ochotę.
Na smartfonie.
Wygodnie.
Wykonując inne czynności.
Gdziekolwiek jesteśmy.
Cokolwiek robimy.
Dokładnie tak, jak lubimy.

Podcasty to rewolucja. Zarówno dla wydawców treści, jak i dla marketerów. Dlaczego?
Bo podcasty, jak każde masowe medium, daje fantastyczne możliwości komunikacyjne dla reklamodawców. Z tą tylko różnicą, że w podcastach ta reklama jest po prostu skuteczna. I angażująca. I nieinwazyjna. O tym wszystkim będziesz mógł posłuchać w mojej audycji. Zachęcam do subskrybowania, chociażby na Spotify. Albo YouTube. Gdzie chcesz. Jak ci wygodniej.

Może pomyślałeś sobie teraz – o czym on w ogóle mówi? Podcasty? Masowe medium? Jak to?
Tak proszę państwa. Masowe. W 2016 roku, na świecie było ok 280 mln słuchaczy podcastów. Obecnie to już jest mainstream. Prawie 600 mln słuchaczy. A ostrożne prognozy mówią, że w 2022 będzie ich już ponad 1,5 mld. A to przekłada się na przychody reklamowe – które globalnie, z obecnych 880 mln dolarów, w ciągu trzech lat niemal się podwoją.

Zapraszam do subskrybowania i słuchania audycji Strefa Podcastu – czyli o reklamie w podcastach bez tajemnic! Zaczynamy!

Teraz chciałbym powiedzieć w paru słowach o czym będzie mój podcast, i dlaczego zdecydowałem się o tym opowiadać.

Kontent audio, jak podkreśliłem przed chwilą, rośnie w siłę. Rok 2019 jest często określany ROKIEM AUDIO. W moim podcaście będę komentował wydarzenia i zjawiska związane z reklamą w podcastach. Przedstawię badania i analizy, które pokażą, że audio jest coraz ważniejszym medium, ma coraz więcej słuchaczy, i w związku z tym – upowszechnia się jako nośnik komunikacji marketingowej.

O tym właśnie będzie mój podcast.

A czego konkretnie będziesz mógł się dowiedzieć?

m. in.
W jaki sposób zmieniają się zwyczaje dotyczące przekazów audio?
Jaki wpływ na to mają smartfony? Smartspeakery? Connected cars?
Jaką rolę w komunikacji z klientem ma audio i dlaczego jest tak bardzo angażujące?
Dlaczego podcasty są świetnym kanałem dystrybucji kontentu i dlaczego marki powinny to wykorzystać?
Czym jest storytelling, i dlaczego tak dobrze sprawdza się w budowaniu relacji z klientami?
Kto słucha podcastów? Kim są słuchacze? Dlaczego są unikalnym targetem, którego nie znajdziesz w innych mediach?
Jakie formy reklamy są popularne w podcastach i co sprawia, że są tak skuteczne?
Czy reklama w podcastach jest już obecna w Polsce? Jakie ma perspektywy rozwojowe w najbliższym czasie?
W jaki sposób marki wykorzystują audio w swojej strategii komunikacyjnej – na konkretnych przykładach, czyli po prostu klasyczne case studies.

To oczywiście tylko garść tematów, o których będziesz mógł posłuchać w Strefie Podcastu w kolejnych odcinkach.

Na bieżąco będę przedstawiał to, co dzieje się na światowym, i oczywiście na naszym rodzimym rynku podcastowym – przedstawiając zalety uwzględniania AUDIO w komunikacyjnym mediamixie. Z drugiej strony, będziesz mógł też posłuchać o możliwościach reklamowych jakie przy swoich podcastach oferują wydawcy treści audio.

No tak, możesz powiedzieć, że w Polsce content audio to nadal nisza, ale przecież od jakiegoś czasu można zaobserwować bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania marek storytellingiem – a przecież to właśnie AUDIO nadaje się do tego najlepiej!
W moim podcaście przybliżę ci tę tematykę. Opowiem czym jest podcast, jakie są jego zalety, w jaki sposób można go wykorzystać w komunikacji, jak buduje bezpośrednią więź, a także dlaczego zarówno słuchacze, jak i wydawcy treści – niezależnie, czy są to marki konsumenckie, osobiste, dostawcy usług B2B, czy trenerzy biznesowi…gdy już raz wykorzystają to narzędzie – wręcz nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez niego.

A więc…podsumowując…jeśli interesujesz się nowoczesnymi technologiami, strategią komunikacyjną i skuteczną reklamą….Jeśli chciałbyś rozszerzyć działania reklamowe dla swojego brandu w angażującym, kontentowym i coraz bardziej zasięgowym medium…Jeśli chciałbyś dotrzeć do aspirującego konsumenta o profilu premium, który na dodatek unika innych mediów niż audio – ten podcast jest właśnie dla ciebie!

Oprócz analizowania możliwości reklamowych w podcastach, czy przybliżania zmian na rynku AUDIO, będę zapraszał do mojego podcastu gości, zajmujących się w branży reklamowej tą właśnie tematyką.

Ale może nie będę już więcej zdradzał  O szczegółach dowiesz się już niebawem z mojego podcastu.
Będzie dostępny na najważniejszych platformach, na których publikowane są podcasty, a więc – oprócz strony StrefaPodcastu.pl, oczywiście Spotify, iTunes, Google Podcast, ale też YouTube…Znajdziesz mnie również na FB, gdzie oprócz samego podcastu, będę dzielił się informacjami ze świata audio i – w szczególności – oczywiście możliwości reklamowych w podcastach.

Zapraszam do słuchania Strefy Podcastu!

A o czym chciałbym opowiedzieć w pierwszym odcinku?
– o zmianach w zwyczajach słuchania, i wpływie tych zmian na twój biznes
– o tym jak słuchamy audio i jak zmienia się postrzeganie audio przez słuchaczy
– jakie są trendy światowe, czym są podcasty i dlaczego są tak popularne?

Zapraszam do słuchania!
Do usłyszenia niebawem!

Czytaj więcej

Najnowsze wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *