ZALETY PODCASTÓW DLA SŁUCHACZY?

Unikalne zalety podcastów

SŁUCHASZ TEGO, CZEGO CHCESZ

To Ty, jako słuchacz, decydujesz czego chesz posłuchać. Nastały czasy AUDIO ON DEMAND. Nie musisz się dostosowywać do mediów. Media są dla Ciebie. Uwolnij się od ramówki, programu, treści, które Cię nie interesują. I właśnie dlatego podcasty rozwijają się w ostatnim czasie tak dynamicznie - są odpowiedzią na ewolucję w sposobie konsumpcji treści przez nowoczesnych słuchaczy. Dodatkowo, dość niski próg wejścia dla twórców, sprawia, że dostępny zakres tematyczny treści jest olbrzymi, i rośnie z każdym dniem.

SŁUCHASZ WTEDY, KIEDY CHCESZ

Podcasty są z definicji medium on demand. Są dostępne i gotowe do użycia dokładnie wtedy, kiedy sobie tego życzysz. Co więcej, ich podstawową przewagą nad innymi mediami, jest możliwość słuchania w trakcie wykonywania innych czynności. Jadąc na uczelnię, do pracy, na spacerze, na zakupach, w siłowni, prasując koszulę...kiedy chcesz! A podobno czas nie jest z gumy...a jednak!

SŁUCHASZ TAK, JAK CHCESZ

Podcastów możesz słuchać na wiele różnych sposobów. Każdy może znaleźć najwygodniejszą platformę dla siebie. Do dyspozycji masz najpopularniejsze platformy (Spotify, iTunes, Google Podcasts, Spreaker, Sticher, Pocket Cast...), strony www twórców...i wiele innych możliwości. Wystarczy, że zasubskrybujesz audycję, a każdy nowy odcinek trafi na Twoje urządzenie czy skrzynkę mejlową jako powiadomienie...i już. Możesz też ściągnąć plik audio i posłuchać go offline. A wszystko po to, żeby było Ci wygodnie 🙂

Czego dowiesz się z mojego podcastu?

Jakie są najnowsze światowe trendy dotyczące rozwoju AUDIO on-demand i PODCASTÓW, i jaki ma to wpływ na nasz rodzimy rynek?​

Dlaczego mówi się, że nastała era AUDIO, której rozwój będzie jeszcze bardziej dynamiczny niż video w ostatnich latach? Co sprawia, że PODCASTY są najszybciej rozwijającą się formą komunikacji ? Dlaczego PODCASTY słuchane są tak chętnie, a reklama przy PODCASTACH jest tak skuteczna?

W jaki sposób marketerzy i marki mogą wykorzystać wyjątkowy profil słuchaczy PODCASTÓW w komunikacji marketingowej? Jak to się robi na rynku amerykańskim, i jakie przynosi to rezultaty? Czy reklama w podcastach jest już obecna w Polsce? Oczywiście, że tak!

zasięg podcastów i perspektywy rozwojowe

W ciągu ostatnich dwóch lat obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost zasięgu podcastów, czyli odsetka osób, deklarujących ich słuchanie. Przyczyn popularyzacji medium należy upatrywać m. in. w niskiej barierze wejścia dla twórców, zmęczeniu ekranami i ucieczce od social media, i oczywiście nasyceniu smartfonów, które, w połączeniu z unikalną wśród innych mediów mobilnością i możliwością słuchania w trakcie wykonywania innych czynności, wydaje się kluczowe. Wzrost zainteresowania podcastami wśród odbiorców idzie w parze ze wzrostem zainteresowania reklamodawców komunikacją przy podcastach, między innymi z poniższych powodów:

  • Niska bariera wejścia dla twórców, co gwarantuje bogactwo treści, co a to umożliwia dotarcie do bardzo wąskich targetów
  • Bardzo niski clutter reklamowy - jest jeszcze czas na "zawładnięcie" kategorii przez brandy
  • Wysoka akceptacja i skuteczność reklamy, udowodniona wieloma badaniami, wysoki ROI z inwestycji
  • Wygoda i dostępność dla użytkowaników, spotęgowana zaletami modelu on-demand, do którego słuchacze już są przyzwyczajeni
  • Możliwość dotarcia do targetu "unreachables", do którego nie można dotrzeć poprzez online czy video - są to osoby używające ad-bloków, i nie oglądające tv linearnej
Hiszpania
40%
Szwecja
36%
Stany Zjednoczone
33%
Francja
28%
Europa (średnio)
27%
Austria
27%
Niemcy
22%
Polska
27%

Zasięg miesięczny podcastów w wybranych krajach​

TYSIĘCY AUDYCJI JEST DOSTĘPNYCH W KATALOGU APPLE
PROCENT REKLAMODAWCÓW W UK UWAŻA,, ŻE DO 2020 ROKU AUDIO BĘDZIE NAJEFEKTYWNIEJSZYM MEDIUM W KOMUNIKACJI
DNI W ROKU POLACY POŚWIĘCAJĄ NA SŁUCHANIE AUDIO
ZŁOTYCH WYDAJĄ ROCZNIE POLACY NA KATEGORIĘ AUDIO
% OSÓB W POLSCE AKCEPTUJE KOMUNIKACJĘ W PODCASTACH
PROCENT OSÓB SŁUCHA ODCINKÓW W CAŁOŚCI
MILIONÓW OSÓB SŁUCHA PODCASTÓW NA CAŁYM ŚWIECIE
MILIARDA OSÓB BĘDZIE SŁUCHAŁO PODCASTÓW W 2023 ROKU

Obecnie obserwujemy szereg zjawisk, które gwarantują dalszy dynamiczny rozwój podcastów - również od strony reklamowej. Warto tu wymienić takie trendy, jak dostęp do internetu w samochodach (connected cars), umożliwienie dostępu z innych mediów przez hasztagi, dalsze udogodnienia w platformach do odsłuchu i ich synchronizacja (np. słucham w samochodzie, a jak wyjdę, kontynuję słuchanie na smartfonie), rozwijanie technologii głosowych i smartspikerów przez Amazona, Google, Apple i Microsoft To się przekłada na coraz częstszą obecność reklamową globalnych marek przy podcastach. Bardziej szczegółowo będę opisywał te zjawiska w dziale wiedza. Zachęcam do lektury, ale przede wszystkim słuchania Strefy Podcastu 🙂